Monday, October 25, 2010

part 6.....merajuk ngn bapak....

salam 1 malaysia...dan salam ukhwah...
hari ni aku x berapa sihat..
br lpas treatment..biaselah ujian dari allah...
so aku kenala bersyukur dan bersabar atas ujian...

ok.tajuk kali ni ialah cte aku merajuk ngn bapak aku..
sebgaimana yang korag tau aku ni ank kesayangan..so aku rapat ngn bapak...
pegi mancing samer2,
mencangkul kat bendang2 samer2..
pg kebun samer2...
naik moto same..
cari uban bapak aku...
pcit badan dia....
so aku sgt baik ngn bapak...
kadang2 adik beradik aku pun jeles tgk aku rapat ngn bapak...
heheheh pedulilah..
so pada suatu hari 2 ketika umur ku 9 tahun...
ketika bapak aku balik dari rumah makcik aku ,aku pun ngn poyonya
panjatla moto bapak aku.
kebiasaan lepas bapak balik ,dia bawa aku jalan2 keliling kampung..
tp tgu punya tgu bapak aku biarkan jer aku  tunggu atas moto..
xnk bawak jalan2...aku pun cerdiknya statlah (hidupkan) moto 2...
sekali gear moto 2 masih tidak difreekan ...ape lagi  jadi ultramentla aku...
huhu melambung jer badan aku yg solid 2....
...gedebukk..hambik kau. jatuh atas tanah..sakit giler..renyuk tulang aku..

pas2 bapak aku datang,entah ape anginnya dia bukan nk tolong angkat aku,,
tp siap marah2 lagi...cakap gatai sangat panjat moto...
kan dah tergolek...paan muka aku...huhu
umur 9 tahun mnelah aku tau ape2


huh aku ape lagi bile bapak cakap cm2..
sedih x terkata..so aku pun bungkuslah 2 helai bju ngn seluar...
ambil sikit nasi buat bekal nk larikan diri...
curik duit kakak aku 3 ringgit...
dengan sedihnya aku  pun bawa diri ...bawa hati yang lara


heheheh bukan pegi mne pun ,aku pg dusun bapak aku...
p masuk dlm pondok...ngs sorang2..
sedih x terkata..sampai hati bapak marah...
aku pun fikirlah mcm ne nk hidup sorang...
siap cari buluh n wat pancing ikan...
nk makn mlm ni.....sedih sgt...aku ngs sorang2...


...sampailah ptg 2 ....'waktu aku tgh tdo kat pondok...
aku rasa mcm bayang2 org kat luar...
tetibe aku nampak mak ngn bapak aku dtg...
siap bawa pinggang nasik lagi...
huhuhu aku pun nk larik la...tp bapak aku terus tangkap n peluk aku...
dia ckp ...adik ,awt hang lari..ayah sayang hang...toksah wat cmtue lagi...
pastu aku pun ngs la....peluk la bapak kuat2...
...rindunya aku saat 2....
...tetibe ngis lak aku waktu menaip ni....huhuhu..
sedih wuuu



**** dady,adik rindu ayah...tenang yer kat sana yah....alfatihah...

8 comments:

Aretikz said...

Pergh.. sayu jak ku bca ni bro.. Apapapun.. Alfatihah juga untuk ayahanda bro..

Si Sangkar Hitam said...

ok bro...
aku pun tetibe sayu gak

Iman said...

Sayu jer tetiba....subbbb...sub....teringatkan ayah kat kampung....i miss u ayah...

ain fathihah said...

sebak aku baca entri ni..tapi mengenangkan kesengalan hg siap lari dari rumah, rasa nak gelak pulak. hihi

Si Sangkar Hitam said...

iman:: hehehe xpela..pengjaran

Si Sangkar Hitam said...

fatihah:hahaha sengal kan aku

KERDILDESA said...

sedihnya,, sabar yer... ada hikmah segalanya...

tabahkan hati .. kirimkoan doa buat arwah ... Allah selalu memakbulkan doa anak2 yg soleh .

Si Sangkar Hitam said...

kerdil:: insyaallah..cuma selalu ingt ayh...rindu sgt