Wednesday, January 26, 2011

bila nk balik kg dan balik kl...

salam ukhwah..salam sejahtera
esok aku nk balik ke kg halaman..bestnye hati...x sabr nk jmpe anak2 buah
yang comel dan kiut seperti acunye...so mse aku menulis ni aku x siap2 ape2 lagi...
tgulah  lewat mlm nnt...perut aku mengkeroncong ...lapo tol...td dah jnji ngn suhaibah nk date...
huhu lapo den.






.untuk malam ni aku nk
cerita macam mana keadaan aku bila nk balik kampung...
aku ni bila nak balik kampung suka berkemas last minute....
last minute ni lbih kurang 30 minit sebelom bertolak...
barulah aku kelam kabut cr baju..spender...seluar..selimut bantal...
semuala...kalo aku kat kmpung mak aku lah yg tlg crkan...
misalnye kalo aku cr kasut stokin xjmpe...aku tnyela mak aku...
yang herannye mesti mak aku jumpe...ish geram aku...tajam tol pemikiran..




kalo bas aku tu pagi...dalam kol 5 lagi mak aku bgnkan aku...
suh siap2 risau bas terlepas,,huhu haru tol..pas solat mak aku masak kat aku...
selalunya nasi goreng...n tapau kat aku suh bawak p kl...sambil masak 2 banykla wasiat yg perlu aku dengari...
antara wasiat popular mak aku ialah..jaga diri.jgn makan banyk..diet sikit...belajar elok2..
jg pointer bg dapat 4 flat..jgn bercnta..jgn nasyid sampai abaikan pelajaran...bce quran bnyk2 ..
tolong kawan2 yang minta tolong..selalu doa kat ayh kat mak...
jgn memalukan keluarga..jg maruah,..dan bla2 lagi la...penuh kepala aku dgr mak aku kasi wasiat..


pastu mase nk naik kereta mak aku pun watla drama ckit...ngs2 ckit...then dia pun hulurkan sesuatu...
aik apa tu??? heheheh benda ajaib...wang emas..hi3 then mak aku pesa suh jimat2....n dia pun bgla sgala ubat2 untuk aku...aku ni bnyk penyakit...so mcm2 la ubatan yg dibagi..


pas aku naik bas ...mak aku lmbai2...waktu 2 mesti aku sedih...teringat kat mak..balik kg pun ingt mak...blik kl pun ingt mak....aku ni home sick ni....
mak tgulah kepulangn anak bongsu mu ini....




@ mungkin post yg terakhir kot ...lpas cuti aku update lagi ngn crite yg mantop...tgu arrr...bersama memartabatkan blog malaysia.

No comments: